فروشگاه آنلاین

کرم آبرسان لورال پوست چرب

پوریا کالا فروش محصولات لورال اورجینال

کرم آبرسان لورال پوست چرب

کرم آبرسان لورال پوست چرب

لیست محصولات برقی

سشوار پرومکس 

 

        کرم آبرسان لورال

        مهم‌ترین ادوات کشاورزی | مهم‌ترین لوازمی که برای انجام امور کشاورزی به آن‌ها نیاز دارید

        مهم‌ترین ادواتی که باعث تسهیل در امور کشاورزی می‌شوند

        کشاورزی یکی از قدیمی‌ترین صنایع در جهان است که امروزه شاهد پیشرفت زیادی در آن هستیم. برای سهولت کار کشاورزی از ادوات مختلفی استفاده می‌شود که هرکدام دارای مدل‌های متنوعی هستند. از جمله مهم‌ترین ادوات کشاورزی می‌توان به چزل پکر، تیلر، تراکتور، شخم‌زن، سم‌پاش، کولیتواتور، بذرپاش، مه‌پاش، کودپاش و علف‌زن اشاره کرد. توجه داشته باشید که هرکدام از ادوات کشاورزی دارای کاربرد خاص خود هستند و نباید برای کارهای دیگر استفاده شوند. در این مطلب از مجموعه کوهستان قصد داریم تا با برخی از مهم‌ترین ادوات کشاورزی آشنا شویم.

        مهم‌ترین ادوات کشاورزی و کاربردهای آن‌ها در این صنعت

        درگذشته تمام کارهای کشاورزی توسط شخص و به‌دور از هرگونه ماشین انجام می‌شد. این در حالی است که امروزه ادوات مختلفی برای این صنعت طراحی شده‌اند که باعث شده است کار کشاورزی با سرعت و دقت بالاتری انجام شود. توجه داشته باشید که ادوات امروزی کشاورزی دارای تنوع بالایی هستند و هرکدام از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند. به همین خاطر، در ادامه لیستی از برخی از مهم‌ترین ادوات کشاورزی وجود دارد که با آن‌ها آشنا می‌شویم:

        لیست محصولات

        • سم‌پاش
        • تیلر
        • کولیتواتور
        • چیزن پکر
        • کودپاش
        • بذرپاش
        • مه‌پاش
        • علف‌زن
        • گوشه‌زن
        • داس موتوری
        • غلتک
        • ماله

        تیلر؛ یکی از مهم‌ترین ادوات کشاورزی

        در بسیاری از مواقع امکان خرید تراکتور برای کشاورزان وجود ندارد. این در حالی است که امروزه وسیله‌ای به نام تیلر وجود دارد که با ابعادی کوچک‌تر از تراکتور، تمام فعالیت‌های آن را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که به دلیل دوچرخ بودن و ابعاد کوچک، از تیلر می‌توان در زمین‌های کوچک و در میان درختان استفاده کرد. دسته تیلر بسیار شبیه به موتورسیکلت است و به‌راحتی می‌توان آن را هدایت کرد.

        تیلر دارای این امکان است که به پشت آن ادواتی مانند چاله‌کن، تریلی و دروگر را نیز متصل کنید. تیلرها دارای موتورهای دیزلی از قدرت 5 الی 14 اسب بخار باتوجه‌به مدل هستند و می‌توانند از پس تمام کارها بربیایند. اما نوعی دیگر از ادوات کشاورزی وجود دارد که کولیتواتور نام دارد و بسیار شبیه به تیلر است.

        کولیتواتور؛ برادر ناتنی تیلر

        کولیتاواتورها در واقع تیلرهای دوچرخی هستند که از آن‌ها برای خاک‌ورزی زمین‌های شالیزار استفاده می‌شود. البته که خاک موردنظر باید مرطوب باشد تا کولیتواتور بتواند عملکرد مناسبی داشته باشد. کولیتواتورها در بخش چرخ کمی متفاوت با تیلرها هستند؛ به این صورت که معمولاً چرخ‌های آن‌ها به‌صورت پره‌ای است و این موضوع باعث می‌شود تا آن‌ها نسبت به تیلرها برای خاک‌ورزی گزینه بهتری باشند.

        کولیتواتورها دارای دو نوع موتور دیزلی و بنزینی هستند که بازه قدرتی هرکدام از این موتورها 5 الی 14 اسب بخار است. اما از موتورهای دیزلی برای کارهای سنگین و وسیع و از موتورهای بنزینی برای کارهای سبک و زمین‌های کوچک استفاده می‌شود.

        شخم‌‌زن؛ یکی از برترین و مهم‌ترین ادوات کشاورزی

        اگر بخواهیم دررابطه‌با مهم‌ترین ادوات کشاورزی صحبت کنیم، از شخم‌زن می‌توانیم نام ببریم. شخم‌زن نوعی وسیله مهم در صنعت کشاورزی است که در هر مزرعه و مکان مربوط به کار کشاورزی وجود دارد. دستگاه‌های شخم‌زن به‌غیراز شخم‌زدن، کارهای دیگری مانند اضافه‌کردن مواد مغذی و آماده‌سازی خاک را برای کشاورزی نیز انجام می‌دهند.

        دستگاه‌های شخم‌زن دارای مدل‌های متنوعی هستند. به‌عنوان‌مثال، در مدل‌های قدیمی شما تنها یک نوع مواد مغذی را برای اضافه‌کردن به خاک می‌توانید در دستگاه قرار دهید. این در حالی است که در مدل‌های جدیدتر امکان تفکیک مواد مغذی وجود دارد.

        چزل پکر؛ نوعی وسیله کشاورزی خاص و محبوب

        چیزل پکر یکی از مهم‌ترین ادوات کشاورزی است که در خاک‌ورزی اولیه از آن استفاده می‌شود. در واقع، این وسیله می‌تواند زمین‌های آبی و دیم را شخم بزند و همین موضوع باعث می‌شود که محبوبیت بالایی داشته باشد. درعین‌حال، در مقایسه با گاوآهن، چیزل پکر مقاومت کششی کمتری (تقریباً نصف) دارد و برای کشیدن آن نیاز به‌وسیله چندان قدرتمندی ندارید.

        از چیزل پکر معمولاً برای شکستن لایه سخت خاک استفاده می‌شود که بر اثر تردد تراکتور و شخم ایجاد شده است. چیزل پکرها از پایه‌های محکم فولادی ریخته‌گری ساخته می‌شوند که دارای استحکام و دقت بالایی هستند. این موضوع باعث می‌شود که حتی زمین‌های بسیار فشرده و سنگلاخی نیز حریف آن نشوند. همچنین این دستگاه‌ها دارای سیستم یاتاقان‌بندی خودتنظیم هستند که یک ویژگی بسیار مهم است.

        سم‌پاش؛ از جمله مهم‌ترین ادوات کشاورزی

        سم‌پاش و لوازم مربوط به آن را می‌تواند در لیست مهم‌ترین ادوات کشاورزی قرارداد. همچنین از سم‌پاش برای باغبانی نیز استفاده می‌شود. البته که مدل‌های کشاورزی سم‌پاش با باغبانی آن متفاوت هستند. اما در هر دوی آن‌ها، شما می‌توانید سموم جامد و مایع را به‌صورت یکنواخت پخش کنید.

        سم‌پاش‌های امروزی دارای دو نوع موتوری و پشت تراکتوری هستند. سم‌پاش‌های موتوری دارای یک پمپ برقی هستند که با جریان هوا کار می‌کند. این پمپ از طریق جریان هوای تولید شده، به سطح مایع فشار زیادی وارد می‌کند و باعث می‌شود که مایع به‌صورت اسپری پاشیده شود. به دلیل مکانیزم به‌‎روز، استفاده از این نوع سم‌پاش‌ها باعث می‌شود تا سرعت کار در سم‌پاش بسیار بالا برود.

        کرم آبرسان لورال پوست چرب

        کرم آبرسان لورال پوست چرب پشت تراکتوری دارای قابلیت‌های بیشتری نسبت به سم‌پاش‌های موتوری هستند. به‌عنوان‌مثال، این دستگاه‌‎ها این قابلیت را دارند تا کارهای مربوط به ضدعفونی و کودپاشی را نیز برای باغ‌ها و مزارع انجام بدهند. درعین‌حال، این نوع سم‌پاش‌ها دارای قدرت پاشش سم به میزان یکسان نسبت به موتوری هستند و درعین‌حال تا 50 درصد میزان مصرف سم و کود را کاهش می‌دهند.

        ماشین‌آلات کوهستان؛ خرید انواع ادوات کشاورزی با قیمت مناسب

        برای انجام امور کشاورزی نیاز دارید تا از ادوات مختلفی استفاده کنید. مجموعه کوهستان به‌عنوان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده ادوات کشاورزی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما جهت خرید این وسایل باشد. شما می‌توانید از مجموعه ما انواع تیلر، تراکتور، دروگر، سم‌پاش، موتور پمپ، خیش، روتاری و دیسک را خریداری کنید. برای این کار نیز تنها باید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

        بهبود کیفیت خاک زمین کشاورزی با استفاده از وسایل شخم زدن

        شخم زدن یکی از مراحل مهم  کشاورزی است که انجام آن نیاز به استفاده از انواع تجهیزات و ماشین‌آلات‌ ‌مدرن دارد. شخم‌زنی اگر با تجهیزات مناسبی صورت بگیرد، کیفیت خاک بهبود پیدا خواهد کرد و محصولات کشاورزی را آفت نمی‌زند. همچنین هراندازه در شخم‌زنی نکات فنی مربوطه رعایت شود، علف‌های ‌هرز نیز امکان رشد پیدا نخواهند کرد و همچنین این موضوع باعث صرفه‌جویی در منابع آب و انرژی می‌‌‌شود. در این مطلب مهم‌ترین وسایل شخم زدن در کشاورزی را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.

        پیشرفته‌ترین وسایل شخم زدن در کشاورزی

        شخم یا خاک‌ورزی باعث ایجاد تغییرات در ساختار فیزیکی خاک می‌‌‌شود؛ طوری که شرایط آن برای رشد و پرورش گیاهان آماده شود. این عملیات با استفاده از انواع تجهیزات و ماشین‌آلات و به روش‌های ‌مختلفی مانند بریدن، پخش کردن و برگرداندن انجام می‌‌‌گیرد. در ادامه با مهم‌ترین وسایل شخم زدن در کشاورزی آشنا می‌‌‌شویم. کرم آبرسان لورال پوست چرب

        گاوآهن بشقابی (Disk plow)

        گاو آهن‌های ‌بشقابی یکی از جدیدترین انواع گاوآهن است که استفاده از آن مزایای بسیاری دارد. این گاوآهن‌ها دارای حداقل سه بشقاب یا دیسک هستند که در موقعیت‌های ‌خاصی به یک قاب گاوآهن متصل می‌‌‌شوند. یک تراکتور، دیسک‌ها را در زمینی که پوشیده از علف هرز، درختچه یا سنگ است می‌‌‌کشد و در آن فرو می‌‌‌کند. کشاورزان از گاو آهن‌های ‌قالبی برای آماده‌سازی بستر زمین استفاده می‌‌‌کنند.

        انواع کرم های آبرسان لورال

        اکثر کشاورزان از گاوآهن دیسکی، چه از نوع دایره‌ای ساده و چه شیاردار، زمانی استفاده می‌‌‌کنند که انواع دیگر گاوآهن غیرقابل‌استفاده باشند. کشاورزان دیسک‌هایی با اندازه مناسب را باتوجه‌به محتویات خاک و شیوه آماده‌سازی انجام‌شده برای محصول، انتخاب می‌‌‌کنند. برای مثال متوسط اندازه دیسک‌های ‌بزرگ معمولاً بین 50 تا 96 سانتی‌متر است. اگرچه شرکت‌های ‌تولیدکننده تجهیزات کشاورزی معمولاً دیسک‌های به‌اندازه 35 سانتی‌متر تولید می‌‌‌کنند.

        گاوآهن قلمی (Chisel plow)

        گاوآهن قلمی نیز به‌عنوان یکی دیگر از وسایل شخم زدن در کشاورزی، خاک را برگردان نمی‌کند. این گاوآهن پس از نفوذ در خاک، آن را خرد می‌‌‌کند. به همین دلیل استفاده از آن باعث می‌‌‌شود رطوبت خاک حفظ شود و برای مناطقی که کشت آن‌ها به‌صورت دیم است، مناسب می‌باشد.

        گاو آهن‌های ‌قلمی از تعداد زیادی میله یا دندانه فلزی که روی یک قاب گاوآهن قرار گرفته‌اند، تشکیل شده‌اند. اندازه قاب گاوآهن و تعداد دندان‌های ‌متصل به قاب، به عواملی از جمله اندازه تراکتور مورداستفاده برای کشیدن گاوآهن و سطح زیر کشت بستگی دارد. طول و عرض هر اسکنه یا دندانه به عمق موردنیاز برای کاشت بستگی دارد.

        گاوآهن برگردان دار (Moldboard plow)

        یکی دیگر از وسایل شخم زدن در کشاورزی، گاوآهن برگردان دار است. گاو آهن‌های ‌برگردان دار از یک تیغه منحنی ساده استفاده می‌‌‌کنند که خاک را بلند کرده و برش می‌‌‌دهد و محتویات خارج شده از خاک را برمی‌گرداند. کشاورزان از تعدادی تیغه فلزی روی قاب‌های ‌این نوع گاوآهن در آماده‌سازی مزارع استفاده می‌‌‌کنند. برخی کشاورزان به دلیل اینکه استفاده از این گاوآهن باعث ایجاد تشتک شخم در خاک می‌‌‌شود، از استفاده مکرر از آن اجتناب می‌‌‌کنند. تشتک شخم در واقع خاک فشرده‌ای است که اجازه نمی‌دهد اکسیژن لازم برای رشد، به گیاهان برسد.

        تیلر دوار (Rotatory tiller)

        تیلر دوار یکی از ماشین‌آلات کشاورزی است که در آماده‌کردن بستر بذر و خاک‌ورزی اولیه و ثانویه به طور هم‌زمان استفاده می‌‌‌شود. در زمینی که با تیلر دوار شیار زده می‌‌‌شود، دیگر نیازی نیست از دیگر ادوات خاک‌ورزی ثانویه استفاده کنید. از جمله کاربردهای تیلر دوار می‌‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

        • وجین و سله‌شکنی
        • مخلوط کردن کود، مواد شیمیایی و بقایای گیاهی یا خاک
        • خراب کردن لانه موش‌های ‌صحرایی

        هرس بشقابی (Disk harrow)

        هرس بشقابی یکی از وسایل شخم زدن در کشاورزی است که در مرحله خاک‌ورزی ثانویه جهت آماده‌کردن مزارع استفاده می‌‌‌شود. از جمله کاربردهای این وسیله کشاورزی می‌‌‌توان به مسطح کردن زمین شخم زده شده، مخلوط کردن کود با خاک، زیر خاک کردن بذر و خردکردن محصولات باقی‌مانده اشاره کرد.

        هرس دندانه میخی (Spike-tooth harrow)

        یکی دیگر از وسایل مورداستفاده در خاک‌ورزی ثانویه در کشاورزی هرس دندانه میخی است که به‌عنوان ماشینی ساده در صنعت کشاورزی به شمار می‌‌‌آید. از مهم‌ترین کاربردهای این وسیله می‌‌‌توان به ازبین‌بردن علف‌های ‌هرز قبل از کاشت و خردکردن کلوخه‌ها اشاره کرد.

        کرم آبرسان لورال پوست چرب

        هرس دندانه فنری همان کاربرد هرس دندانه میخی را دارد. تنها تفاوت این دو وسیله شخم‌زنی، در این است که دندانه‌های ‌هرس اگر فنری باشند، خاک بهتر خرد می‌‌‌شود. از لحاظ ظاهری این وسیله بسیار به گاوآهن قلمی شباهت دارد، ولی عرض کاری آن بیشتر و عمق آن کمتر است.

        کولتیواتور (Cultivator)

        از نظر ظاهری، کولتیواتور به گاوآهن قلمی و زیرشکن شباهت دارد، ولی تفاوت آن‌ها در اندازه این وسایل شخم زدن برای کشاورزی است. کولتیواتور در مقایسه با دو وسیله دیگر، وزن کمتری داشته و ابعاد آن کوچک‌تر است. از جمله کاربردهای کولتیواتور عبارت‌اند از:

        • آماده‌کردن بستر بذر
        • سله شکنی و نرم کردن لایه‌های ‌سخت خاک که به دلیل بارندگی به این حالت درآمده‌اند
        • ازبین‌بردن علف‌های ‌هرز
        • زیر خاک کردن بذر و مخلوط کردن کود با خاک
        • وجین، کودپاشی و خاک‌ریزی

        غلتک (Roller harrow)

        بهتر است کشاورزان عملیات شخم‌زنی را در پاییز انجام دهند. کرم آبرسان لورال پوست چرب این فصل، به دلیل نفوذ برف و بارات، تخم و لارو حشرات از بین می‌‌‌روند. البته گاها به دلیل یخ‌زدگی خاک باد می‌‌‌کند. برای اینکه این مشکل مرتفع شود، در مرحله خاک‌ورزی ثانویه، از غلتک استفاده می‌‌‌شود. البته کاربرد دیگر این وسیله شخم زدن در کشاورزی، ایجاد تماس بذرهای ریز با خاک برای جذب بهتر مواد غذایی و رطوبت خاک است.

        به‌کارگیری وسایل شخم زدن در کشاورزی؛ یک تکنیک مدرن مزرعه‌داری

        کشاورزان از ماشین‌آلات کشاورزی برای اهداف مختلفی استفاده می‌‌‌کنند. کشاورزان مزارع را با گاوآهن آماده می‌‌‌کنند تا فرایند کاشت را در آن آغاز کنند. در بسیاری از تکنیک‌های ‌مدرن مزرعه‌داری، مقدار شخم محدود می‌‌‌شود. نوع و میزان خاک‌ورزی انجام‌شده توسط کشاورزان، تعیین‌کننده نوع وسایل شخم زدن در کشاورزی هستند. پس اگر به دنبال خرید انواع تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی با قیمتی مناسب هستید، سری به وب‌سایت پارس آرای کوهستان بزنید و اطلاعات کاملی را در این مورد کسب کنید.

        استفاده از ادوات قابل الحاق کشاورزی در نشاکاری با تراکتور

        یکی از بهترین روش‌ها برای نشای گیاهان مختلف، نشاکاری با تراکتور است که به این منظور کشاورزان باید دستگاه‌های ‌خاص نشاکار را روی تراکتور نصب کند. دستگاه نشاکار یکی از ادوات و تجهیزات مورد استفاده در صنعت کشاورزی است که در انواع دستی و ماشینی تولید می‌‌‌شود. نشاکاری اگر به‌صورت دستی انجام شود بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسا است، از این رو کشاورزان برای اینکه بتوانند نشاکاری را به‌سرعت انجام دهند، از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات کشاورزی مانند تراکتور استفاده می‌‌‌کنند و ادواتی قابل الحاق مانند دستگاه نشاکار روی آن نصب می‌‌‌کنند. به‌این‌ترتیب بهره‌وری کشاورزی افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. در این مطلب با نشاکاری با تراکتور و ادوات و تجهیزات موردنیاز به این منظور آشنا می‌‌‌شویم.

        مزایای نشاکاری در تولید محصولات کشاورزی

        در فرآیند نشاکاری، در ابتدا گیاهان را در بخش‌های خاصی از مزارع پرورش می‌‌‌دهند. آنگاه که جوانه‌ها به نشا تبدیل شدند، به کشتزار منتقل خواهند شد. از جمله مزایای این روش می‌‌‌توان به کاهش مصرف آب، جلوگیری از آفت‌زدگی گیاهان و بهره‌وری بیشتر اشاره کرد. این مزایا باعث شده است که از نشاکاری برای تولید محصولات کشاورزی از جمله برخی سبزیجات استفاده شود. برای مثال برای تولید محصولاتی مانند کاهو گل‌کلم و کرفس می‌‌‌توان از نشاکاری استفاده کرد. همچنین امروزه بهترین روش برای نشاکاری، روش مکانیزه نشاکاری است که در آن از تراکتور و دیگر دستگاه‌های ‌نشاکار قابل الحاق به آن استفاده می‌‌‌شود.

        انتخاب بهترین تراکتور برای نشاکاری متناسب با سطح زیر کشت

        مهم‌ترین فاکتور در انتخاب یک تراکتور مناسب، اندازه مزرعه شما است. هرچند در برخی موارد در مزارع کوچک نیز از تراکتورهای کامپکت برای عمل نشا استفاده می‌‌‌شود. اما به‌طورکلی، میزان سطح زیر کشت بر نوع و تعداد تراکتورهای مورد استفاده و همچنین اندازه ادوات مورد نیاز برای نشاکاری تاثیرگذار است. برای مثال برای یک مزرعه 25 هکتاری، استفاده از یک تراکتور 75 اسب بخاری برای خاک‌ورزی اولیه کارساز است. درحالی‌که از یک تراکتور کامپکت کوچک برای کاشت، نشا و دیگر مراحل کشاورزی استفاده می‌‌‌شود.

        انواع تجهیزات مورد استفاده در نشاکاری با تراکتور

        در نشاکاری با تراکتور کشاورزان باید از انواع تجهیزات قابل الحاق به تراکتور استفاده کنند. هریک از این تجیهزات نشاکاری، ویژگی‌های ‌مختص به خود را دارند و از لحاظ هزینه‌ای نیز با هم تفاوت دارند. از این رو کشاورزان یا باغداران متناسب با بودجه‌ای که درند باید نسبت به خرید این تجهیزات اقدام کنند. در ادامه انواع دستگاه مورد استفاده در نشاکاری با تراکتور را با هم بررسی می‌‌‌کنیم:

        نشاکار دو ردیفه آترانس: 

        یکی از راه‌های ‌نشاکاری با تراکتور، استفاده از نشاکار دو ردیفه آترانس است که قابل الحاق به تراکتور است. این نوع نشاکار در کاشت‌های ‌متراکم به کار می‌‌‌رود.؛ چرا که عملیات نشاکاری با نشاکار دستی در این موارد سخت است. کاشت متراکم به کاشتی گفته می‌‌‌شود که در آن فاصله میان پشته‌ها از پنجاه سانتی‌متر کم‌تر است که از جمله آن‌ها می‌‌‌توان به کاشت نشای گوجه‌فرنگی و فلفل اشاره کرد

        نشاکار عمیق کار: 

        به نشاکار عمیق کار، نشاکار ردیف‌کار نیز گفته می‌‌‌شود. این ابزار کشاورزی قابل الحاق به تراکتور است و در نشاکاری با تراکتور کاربرد دارد. مهم‌ترین ویژگی این دستگاه این است که با آن می‌‌‌توان نشاها را به‌صورت یکدست در ردیف‌ها کاشت. از این دستگاه معمولا در کاشت نشای حبوبات استفاده می‌‌‌شود.

        دستگاه انتقال نشا:

        کرم آبرسان لورال پوست چرب دستگاه نشاکاری، ربات انتقال نشا نیز گفته می‌‌‌شود. از این دستگاه معمولا در کاشت گیاهانی استفاده می‌‌‌شود که رشد آن‌ها به‌صورت دومرحله‌ای است.

        مزایای نشاکاری با تراکتور با به‌کارگیری ادوات کشاورزی

        امروزه دیگر نشاکاری دستی در مزارع بزرگ کاری طاقت‌فرسا و زمان‌بر است و از طرفی بهره‌وری مناسبی را نیز به دنبال ندارد. از این رو یکی از بهترین روش‌ها، نشاکاری با تراکتور با استفاده از جدیدترین تجهیزات و ادوات کشاورزی است. کرم آبرسان لورال پوست چرب

        از جمله مزایای نشاکاری با تراکتور عبارت‌اند از:

        • با نشاکاری با تراکتور، سرعت کر بیشتر خواهد شد و درنتیجه بهره‌وری محصولات نیز رشد می‌‌‌کند
        • دقت انجام کار به روش مکانیزه، بیشتر از نشاکاری دستی است
        • در صورت نشاکاری با تراکتور و ادوات کشاورزی، به کارگر کمتری نیاز هست. بنابراین این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد
        • یکی از مسائل مهم در نشاکاری، عمق کاشت نشا است. در روش دستی برخلاف روش نشاکاری با تراکتور، امکان بروز خطا در مورد عمق کاشت نشا بیشتر است. اما در روش ماشینی، شما می‌‌‌توانید عمق کاشت نشا را به اندازه استاندارد تنظیم کنید که این روش برای انواع نشاها قابل‌استفاده است. در نتیجه نشاکاری به شکل یکنواخت انجام خواهد شد

        کرم آبرسان لورال

        • کشاورزان در نشاکاری دستی، برای اینکه مطمئن شوند، محصولات دارای تراکم لازم هستند، مجبورند از مقداری بیشتر از بذر استفاده کنند. همچنین در این روش، برای حفظ یکنواختی محصول، عملیات واکاری و تنک کاری نیاز هست. اما در نشاکاری با تراکتور، به دلیل دقت بالای کار، حجم این عملیات کم‌تر است و همچنین مصرف بذر نیز کاهش چشمگیری خواهد یافت
        • کنترل علف‌های ‌هرز در روش نشاکاری مکانیزه، بهتر از نشاکاری دستی است

        در مورد چه محصولاتی می‌‌‌توان با استفاده از تراکتور نشاکاری کرد؟

        شما می‌‌‌توانید دستگاه‌های ‌نشاکار را برای کاشت انواع محصولات کشاورزی به کار ببرید. یکی از مهم‌ترین محصولات در ایران برنج است که نشاکاری آن در مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی سخت‌تر است. نشاهای برنج باید به شکل منظم و یکنواخت در ردیف‌های ‌شالیزار کاسته شوند. ازآنجاکه سرعت کار نیز دارای اهمیت است، به این منظور باید از دستگاه‌های ‌خاص نشاکار شالی و برنج استفاده کنید. نشاکاری مکانیزه باعث افزایش بازدهی و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی خواهد شد. از انواع دستگاه نشاکار در کاشت صیفی‌جات و سبزیجاتی مانند فلفل، گوجه‌فرنگی و بادمجان استفاده می‌‌‌شود.

        کرم آبرسان لورال پوست چرب

        دیدگاهتان را بنویسید

        نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *