مقالات

سشوار – معرفی انواع سشوار خانگی – حرفه ای – آرایشگاهی-صنعتی

سشوار

سشوار خانگی – حرفه ای – آرایشگاهی

سشوار و معرفی انواع سشوار

    سشوار خانگی – حرفه ای – آرایشگاهی

    سشوار و معرفی انواع سشوار

    چرا باید اطلاعات دقیقی از توان مصرفی سشوار، قدرت آن، میزان مصرف آن و سایر ویژگی ها داشت؟ تقریبا می توان گفت تمام افراد بالاخره روزی تصمیم به خرید یک سشوار از نوع خانگی، صنعتی، مسافرتی و … می گیرند. چنانچه می خواهید در مورد ویژگی ها و خصوصیا سشوارها خصوصا توان مصرفی آنها اطلاعات مفید  مناسبی به دست بیاورید از شما دعوت می کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

    توان مصرفی سشوار چیست و چرا اهمیت دارد؟

    سشوار به عنوان یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین لوازم شخصی برقی شناخته می شود که هم آقایان و هم بانوان می توانند برای خشک کردن، صاف کردن و حالت دادن موهای خود از آن استفاده کنند. مصرف کننده ها در هنگام خرید هر وسیله برقی به موارد و فاکتورهای مختلفی توجه می کنند که توان مصرفی یکی از مهم ترین آنها می باشد. در ادامه مطلب به بررسی تعریف توان مصرفی و همچنیت ارتباط آن با قدرت و مصرف سشوار پرداخته می شود.

    توان مصرفی سشوار چیست؟

    توان مصرفی در حقیقت بیانگر میزان قدرت یک وسیله برقی است. توان مصرفی هر وسیله ای نشان می دهد که در زمان استفاده از آن چه میزان انرژی الکتریکی را مصرف می کند. میزان توان مصرف سشوارهای می تواند با توجه به نوع موتور، سایز موتور و  سایر مشخصات سشوار متفاوت باشد. امروزه برندهای متعددی در سراسر دنیا وجود دارند که محصولات مختلفی را تولید و عرضه می کنند.

    سشوارهای خانگی

    سشوارهای خانگی معمولا دارای توان کمتر از 2600 وات هستند و چنانچه محصولاتی در بازار وجود داشته باشند که ادعای توان 3000 وات و بالاتر دارند قطعا اجناس تقلبی می باشند. البته باید توجه داشت که بیش از 80 درصد برق مصرفی در سشوارها برای گرم کردن المنت آن استفاده می شود و موتور آن کمتر از 20 درصد برق را مصرف می کند. پرومکس 7230

    اهمیت توان مصرفی سشوار

    با توجه به تعریفی که از توان ارائه شد می تواند به راحتی برداشت کرد که هر چقدر توان مصرفی یک سشوار بیشتر باشد از قدرت بالاتری برخوردار است. میزان توان مصرفی سشوار به مصرف کننده ها کمک می کند که سشوار مورد نظر خودشان را بر اساس توان مصرفی آن و همچنین نوع و جنس موهای خود انتخاب کنند. خشک کردن موهای زبر، پرپشت و ضخیم به گرما و قدرت بیشتری برای خشک شدن و حالت پیدا کردن نیاز دارد در حالی که موهای نازک و کم پشت می توانند با سشوارهای کم قدرت تر و با دمای کمتر هم خشک شده و حالت بگیرند.

    ارتباط قدرت سشوار و توان مصرفی آن

    همان طور که گفته شد در بسیاری از موارد بالا بودن توان مصرفی سشوار به معنی قدرت بالای آن خواهد بود اما این امر همیشگی نیست و ممکن است که سشواری با توان مصرفی بالا از قدرت بالایی برخوردار نباشد. نوع موتور (موتور آسکرون، موتور یونیورسال، موتور جریان مستقیم)، نوع سیم پیچی داخل موتور، اندازه موتور، اندازه و نوع المنت و … می توانند بر میزان قدرت و توان سشوار موثر باشند. بسیاری از سشوارهای بی کیفیت و تقلبی از سشوارهای درجه یک و معتبر وات بیشتری (برق بیشتر) مصرف می کنند چرا که موتور آنها بهینه نشده است.

    میزان توان مصرفی استاندارد انواع سشوارها

    همانطور که گفته شد انواع مختلفی از سشوارها در بازار وجود دارند که هر کدام می توانند کاربردها و عملکردهای متفاوتی داشته باشند.  هر کدام از سشوارها دارای یک میزان توان مصرفی هستند که به عنوان مصرف استاندارد آنها شناخته می شود.

    • حداکثر میزان توان مصرفی استاندارد سشوارهای خانگی 1500 وات می باشد.
    • میزان توان مصرفی استاندارد سشوارهای نیمه حرفه ای مابین 1500 و 2000 وات می باشد.
    • میزان توان مصرفی استاندارد سشوارهای حرفه ای و فوق حرفه ای مابین 2000 و 3000 وات می باشد.

    توان مصرفی سشوارهای برس دار

    سشوارهای برس دار نوع خاصی از سشوارها هستند که تفاوت هایی جزئی با سشوارهای عادی و نیمه حرفه ای دارند. سشوار برس دار معمولا از یک موتور سبک و کوچک DC استفاده می کنند. همچنین این سشوارها دارای المنت حرارتی کوچک تری هستند. تمامی این عوامل باعث شده اند که توان مصرفی سشوارهای برس دار معمولا کمتر از 1000 وات باشد. به عنوان مثال سشوار بابیلیس مدل AS101E دارای توان 1000 وات است.

    بهترین نوع سشوار برای مصارف خانگی و معمولی

    افرادی که می خواهند از سشوارهای خانگی برای مصارف معمولی استفاده می کنند می توانند سشوارهایی با توان مصرفی متوسط (15000 تا 2000 وات) و همچینن دارای فناوری تولید یون و دمای سرد استفاده کنند و نیازی ندارند برای سشوارهای خانگی هزینه های زیادی صرف کنند. در مقاله کدام مارک سشوار برای شما بهتر است؟ به بررسی بهترین برندهای سشوار پرداخته شده است که می تواند اطلاعات مناسبی به مصرف کننده ها بدهد. در این مطلب سشوارهای مختلفی معرفی شده اند.

    راهنمای خرید سشوار

    راهنمای خرید سشوار

    راهنمای خرید سشوار

    برای خرید سشوار لازم است که افراد به نکات و فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشند تا بتوانند بهترین خرید ممکن را انجام دهند. از جمله مهم ترین فاکتورهایی که در خرید سشوار باید به آن توجه کرد می توان موارد زیر را عنوان نمود:

    • قدرت سشوار که معمولا باید بین 1500 تا 2000 وات باشد
    • وزن سشوار که در بهترین حالت باید کمتر از 500 گرم باشد.
    • تورمالین یا آیونیک بودن سشوار که برای سلامتی موها اهمیت بسیار زیادی دارد.
    • قابیلیت تنظیم میزان حرارت سشوار
    • میزان درجه سردی سشوار
    • لوازم جانبی سشوار مانند دیسپانسر، متمرکز کننده ها، ماساژورها و …
    • کشور و برند سازنده سشوار
    • قیمت سشوار

    کدام سشوارها توان بهتری دارند؟

    در میان سشوارهای موجود در بازار سشوارهای حرفه ای که مخصوص آرایشگاه ها و سالن های زیبایی طراحی شده اند توان بسیار بالایی دارند. اما این میزان توان برای مصارف خانگی ضروری نیست. از این رو شما می توانید سشوارهایی در حد توان  800 تا 2000 وات را برای مصارف خانگی انتخاب کنید. چنانچه توان دستگاه از این بیشتر باشد، می توان از آن برای مصارف حرفه ای تر نیز استفاده کرد.

    ویژگی های انواع سشوار

    هر کدام از انواع مختلف سشوارها دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی هستند و می توانند برای افرادی با موهای مختلف موثر باشند. توان مصرفی سشوار یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که فرد باید در هنگام خرید سشوار باید به آن توجه داشته باشد. چنانچه قصد خرید سشوار با بهترین قیمت را دارید می توانید به سایت فروشگاهی پوریا کالا مراجعه کنید. همچنین در این فروشگاه می توانید انواع لوازم آرایشی برقی را با مناسب ترین قیمت ها و بالاترین کیفیت خریداری کنید.

    انواع سشوار های موجود در بازار

    نکته مشترک بین تمامی آن ها، وجود 2 بخش عمده که از آن ها تحت عناوین موتور دمنده و المنت تولید حرارت یاد می شود، می باشد. شاید خرید سشوار در قدم اول چیز ساده ای به نظر برسد اما کافی است که یک بار به مغازه لوازم الکتریکی سر بزنید و به چشم خرید خریدار آن ها را بنگرید، آنگاه خواهید دید که تا چه اندازه این حدس شما از حقیقت دور بوده است.

    برای خرید هر سشوار به چه نکته هایی باید دقت کرد؟

    نکته ای که اکثر مصرف کنندگان و خریداران در هر نوع وسیله آن را پشت گوش می اندازند این است که برای خرید هر وسیله ای ابتدا باید میزان مصرف و سطح استفاده خود را مشخص کنید. با این کار ساده خواهید دید که تا چه اندازه در خریدتان جلو می افتید.
    جای تعجب ندارد که برای هر کس متناسب با کاری که می خواهد با سشوار انجام دهد و سطح مهارتش، مدل خاص پیشنهاد شود. چرا که انواع و اقسام مدل های سشوار در رنگ های زیبا و فانتزی به بازار راه یافته اند.

    انواع سشوار

    اما در کل می توان گفت که این وسیله کاربردی به 6 نوع زیر تقسیم می شود که تفاوت کارکردشان به اندازه زمین تا آسمان است و بقیه زیر مجموعه این این شش نوع به حساب می آیند.
    • حرفه ای
    • نیمه حرفه ای
    • معمولی
    • چرخشی
    • خانگی
    • مسافرتی

    هر سشوار مخصوص کجا طراحی شده است؟

    سشوار هایی که در آرایشگاه استفاده می شوند معمولا حرفه ای تر و پیشرفته تر بوده و طبیعتاً از کیفیت بالاتری برخوردار هستند در نتیجه بودجه بالاتری نیز برای خرید احتیاج دارند. سشوار های خانگی خوراک افرادی هستند که برای مصارف روزانه از آن استفاده می کنند و تنوع تولید آن ها به حدی است که باب سلیقه هر شخص چه از لحاظ قدرت و چه از نظر رنگ می باشند.

    سشوار چرخشی

    سشوار های چرخشی مجهز به برس هایی هستند که در کنار سرعت بخشیدن به فرایند، حالت دهی آن ها را نیز به دنبال دارند و با یک دکمه حالت چرخش آن ها فعال می شود. برس مدل های چرخشی نیز بر حسب جنس مو در ابعاد و کارکرد های متفاوتی ساخته می شوند که در درجه اول به جنس موهای شما بستگی دارد. سشوار های مسافرتی همانطور که از نامشان هویداست، دارای ابعاد جم و جوری هستند و برای مسافرت و حمل و نقل گزینه ای ایده آل به شمار می آیند. چرا که قابلیت تا شدن را دارند و از وزن سبکی نیز برخوردار هستند.

    سشوار صنعتی چیست ؟

    سشوار صنعتی آروا مدل 5610

    سشوار صنعتی آروا مدل 5610

    یکی از ابزار های برقی است که انرژی الکتریکی را به باد گرم تبدیل می کند. سشوار صنعتی از لحاظ شکل و عملکرد شبیه به سشوار خانگی است با این تفاوت که در این دستگاه حرارت بسیار زیادی نسبت به سشوار خانگی تولید می شود و میزان باد خروجی از آن متفاوت است.

    سشوار های صنعتی توان و قدرت بسیار بالایی دارند. این دستگاه ها دمایی حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد تولید می کنند. با توجه به کاربرد سشوار صنعتی و متریال مورد استفاده ، هنگام کار می توانیم درجه حرارت های مختلف را انتخاب کنیم.

    مشخصات سشوار صنعتی :

    سشوار های صنعتی می توانند حرارتی ما بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ درجه سانتی گراد تولید کنند . این سشوار ها از دو قسمت عمده به اسم موتور و المنت تشکیل شده است که تولید گرما به وسیله المنت و انتقال هوای گرم به بیرون توسط موتور دمنده انجام می شود .

    معمولا سشوار های صنعتی دارای سیستم قابل تنظیم برای میزان باد و گرما می باشند .

    کاربرد سشوار صنعتی چیست ؟

    با توجه به تعریف سشوار صنعتی از این ابزار می توان در موارد مختلف که نیاز به حرارت بالا می باشد ، استفاده کرد. هنگام استفاده از این دستگاه باید به موارد مهمی دقت کرد تا هنگام کار با مشکل مواجه نشویم.

    با توجه به اینکه سشوار های صنعتی دمای بالایی را تولید می کنند ،برای استفاده از این دستگاه ها باید نوع متریال را نیز در نظر گرفت. از این ابزار برای گرم نمودن لوله های پلاستیکی ، شرینگ کردن در صنایع بسته بندی ، کندن روکش ، رنگزدایی و خشک کردن رنگ با سشوار صنعتی استفاده می شود .

    مزیت سشوار های صنعتی

    یکی از مزیت های سشوار های صنعتی عدم تولید شعله آتش می باشد ، چرا که شعله آتش ممکن است به سطح کار آسیب برساند و موجب سوختن آن شود . این سشوار ها بنا به میزان قدرتشان می توانند نیاز شما را برطرف کنند.

    یکی از رایج ترین استفاده ها و کاربرد های سشوار صنعتی ،کندن و زدودن رنگ از روی دیوار می باشد به این صورت که با برخورد باد گرم با دیوار یا سطحی که دارای رنگ است باعث می شود که رنگ آن به راحتی از روی دیوار بلند شده و به راحتی قابل کندن شود .

    کاربرد سشوار صنعتی در رزین

    یکی از کاربرد های سشوار صنعتی در رزین و رزین کاری است. حرارت تولید شده در این دستگاه به اندازه ای است که با استفاده از آن می توان رزین را حباب گیری کرد و حباب های اضافی را از آن خارج کرد. علاوه بر این می توان از این دستگاه در خشک کردن نیز استفاده کرد.
    جمع بندی :

    در این مطلب به دور از اضافه گویی توضیح دادیم که سشوار صنعتی چیست و کاربرد آن را هم شرح دادیم .به صورت کلی می توان سشوار را یکی از کاربردی ترین ابزار های مورد نیاز در صنعت دانست که دارای کاربرد های فراوانی در صنف نجاری ، رنگ کاری ، بسته بندی و … می باشد.

    سشوار صنعتی آروا مدل 5610

    سشوار صنعتی فوق یکی از محصولات تولیدی شرکت «آروا» (Arva) است که تحت‌عنوان مدل «5610» به بازار عرضه می‌شود. این دستگاه حرارت تولیدی بالایی دارد و از آن برای گرم‌کردن سطوح مختلف استفاده می‌شود. این محصول قابلیت تنظیم دمای خروجی دارد و کاربر می‌تواند با توجه به گفته‌ی شرکت آروا، آن را در بازه‌ی 50 تا 600 درجه‌ی سانتی‌گرادی تنظیم کند.

    دیگر مزایای این محصول

    از دیگر مزایای این محصول می‌توان به قابلیت تنظیم دبی هوای خروجی آن اشاره کرد. جریان هوای خروجی این سشوار صنعتی مقداری بین 250 تا 500 لیتر بر دقیقه است. از این سشوار می‌توان در حالت ایستاده نیز استفاده و جسم موردنظر را به آن نزدیک کرد. شرکت آروا برای راحتی بیشتر کاربر، چهار سری مختلف نازل عرضه کرده است تا بتوان خروجی جریان هوای گرم را به‌شکل بهتری روی سطح موردنظر متمرکز کرد. این محصول توانی برابر 2000 وات دارد و درون کیفی پلاستیکی و قابل‌حمل عرضه می‌شود.

    مضرات استفاده از سشوار برای مو

    خانم ها همواره به دنبال یافتن راهی برای زیبا، براق کردن و خوش حالت کردن موهای خود هستند و به همین علت موهای خود را سشوار می کشند.استفاده مکرر و دائمی از سشوار یا اتوی مو می تواند موجب آسیب دیدن موها شود بنابراین افرادی که از این لوازم استفاده می کنند باید با عوارض سشوار کردن موها آشنا شوند و شیوه صحیح سشوار کشیدن را بلد باشند تا آسیب ها به حداقل برسانند.

    ریزش مو

    برخی افراد می پندارند استفاده از سشوار یا اتوی مو سبب ریزش مو و صدمه دیدن ریشه ها نمی شود و به ریشه مو کاری نداردو فقط عواملی می تواند برای موها آسیب برساند که با ریشه مو تماس پیدا می کند و به طور مستقیم روی ریشه قرار می گیرد اما باید بدانید سشوارکشیدن مو مشکلات زیادی را برای مو ایجاد می کند . درست است عوامل فیزیکی مانند سشوار کشیدن، استفاده از اتوی مو، ژل و کتیرا که بیشتر با تنه مو تماس دارد موجب ریزش مو نمی شود، اما تغییراتی در تنه یا ساقه موها ایجاد می کند که شادابی ساقه مو را تحت تاثیر قرار می دهد و اثراتی منفی برجا می گذارد.

    سشوار کشیدن بیش از حد نرمال

    افرادی که موهای خود را بیش از حد و خیس سشوار می کشند و از سشوارهای قوی و داغ استفاده می کنند، به موهای خود آسیب زیادی وارد می کنند. استفاده نادرست و بیش از حد از سشوار سبب از بین رفتن شادابی و زیبایی موها و ایجاد دانه هایی روی تنه مو، ناصافی، بی نظمی و شاخه شاخه شدن موها می گردد.

    خشکی و شکنندگی مو از عوارض سوار کشیدن

    باد سرد و گرم سشوار اگر با شدت زیاد باشد باعث ایجاد الکتریسیته و شکنندگی در مو می شود و عامل خشکی مو است. اگر هنگام سشوار کشیدن از شدت پایین همراه با باد سرد استفاده کنید، میزان آسیب کمتر می شود اما در صورت استفاده مکرر، مو آسیب می بیند. برای خشک کردن روزانه مو از حوله های میکروفیبر که قدرت خشک کنندگی بالاتری دارند استفاده کنید و حدالامکان از سشوار استفاده نکنید و فقط گاهی برای حالت دادن به مو سشوار بکشید.

    اتوی مو بهتر است یا سشوار

    اتوی مو آسیب بیشتری در مقایسه با سشوار به موها وارد می کند و عوارضش بیشتر است. اما در صورتی که دائم از سشوار یا اتوی مو استفاده نکنید، مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد.

    باید و نبایدهای استفاده از سشوار

    افراد زیادی به دلایل مختلف مانند حالت دادن به موها یا خشک کردن شان پس از هر بار استحمام از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنند اما بهتر است قبل از سشوار کشیدن موهای خود را با حوله خشک کنید و نم مو را از ریشه به سمت پایین با حوله بگیرید و زمانی که مو کاملا خیس است، به هیچ عنوان سشوار نکشید. آسیب به مو زمانی که مو مرطوب باشد، بیشتر است . اجازه ندهید هنگام سشوار کشیدن موها کاملا خشک شود چون موها به مقداری رطوبت نیاز دارد.

    درجه بندی سشوار

    درجه سشوار را روی شدت متوسط تنظیم کنید و موهایتان را زمانی که باد سشوار بسیار داغ است، خشک نکنید. برای حفظ سلامت و شادابی مو ،زمانی که مو هنوز خیس است و نسبت به محیط دمای پایین تری دارد، به طور ناگهانی مورا معرض گرمای شدید قرار ندهید زیرا سبب ایجاد مشکلاتی در تنه موها خواهد شد. توصیه می شود از سشوار فقط با درجه متوسط استفاده کنید که باد آن ولرم ولی رو به گرم است.

    برای حالت دادن به مو بیش از حد سشوار را به مو های خود نچسبانید. فاصله سشوار تا مو باید 12 تا 30 سانتی متر باشد و هر دسته مو چند ثانیه بیشتر در معرض باد گرم قرار نگیرد و جای سشوارمرتب تغییر کند.

    هر روز سشوار نکشید

    شاید عادت دارید هر روز موهایتان را سشوار بکشید ولی این کار به سلامت موهایتان آسیب می زند بنابراین هر روز موهایتان را سشوار نکشیدتا بتوانید احتمال سوختن و آسیب دیدن موهایتان را کاهش دهید. خشک شدن بیش از حد موهایتان و شکستن ساقه موها نشانه آسیب دیدن موهای شماست.

    اگر مرتب از سشوار استفاده می کنید، به موهای خود ماسک مو بزنید. برای پیشگیری از آسیب مو ، موهایتان را مرتب تقویت کنید. چند وقت یکبار نوک موها را کوتاه کنید تا زیباتر شوند. هرگز پشت سشوار را به سمت مو نگیریدزیرا ممکن است موها وارد پروانه سشوار شود و به دستگاه و موتور و موها آسیب وارد گردد.

    چگونگی استفاده از سشوار

    برای خشک کردن موهایتان با سشوار از یک برس کمک بگیرید زیرا استفاده از برس برای خشک کردن موهایتان سبب زودتر خشک شدن مو و حالت گیری زودتر موها می شود.

    برای استفاده های خانگی سشوارهای کم قدرت تری را که دارای درجه های سرعت پایین و بالا هستند و به آسانی سرعت آن تنظیم می شودانتخاب کنید.  برای براق کردن موهایتان ، سشوار را برای باد داغ تنظیم کنید. رمز براق شدن مو استفاده مکرر از سشوار روی موها و استفاده از باد گرم سشوار است .

    استفاده از باد سرد سشوار

    استفاده از باد سرد سشوار سبب تثبیت روغن ها و ژل و سایر فرآورده هایی که برای فرم دادن موهایتان استفاده کرده اید روی موهایتان می شود و از ایجاد الکتریسیته ساکن موهایتان پیشگیری خواهد کرد. هنگام استفاده از سشوار آن را همیشه روی موهایتان حرکت دهید و متمرکز نگه ندارید.

    برای آسیب ندیدن ریشه مو ، سشوار باید حرارت مناسب داشته باشد و بهترین زاویه 90 درجه با فاصله چندین سانتی متر است. بهتر است قبل از سشوار کشیدن از سرم های مخصوص کریستال استفاده کنید یا بعد از سشوار کشیدن کمی از این روغن را به کف دست خود بریزید و روی موهای تان بمالید.

    سشوار کشیدن

    برای سشوار کشیدن موهایتان را به دور برس سشوار بپچید و در حالی که سشوار را روی آن گرفته اید، به آرامی موها را از برس باز کنید. برای کمتر آسیب دیدن موها ، از سر مخصوص پخش حرارت و باد سشوار استفاده کنید. برای جلوگیری از سوختن ساقه موهایتان در اثر باد سرد سشوار ، چند ثانیه پس از سشوار کشیدن هر بخش از موهایتان صبر کنید تا آن بخش از موهایتان خنک شود و دوباره کار خود را تکرار کنید.

    برای حجیم شدن موهایتان هنگام سشوار کشیدن ریشه موهایتان را جا به جا کنید. برای این کار بخش کوچک از موهایتان را دور برس سشوار بپیچید و برخلاف جهت ریشه موهایتان بکشید و سشوار بکشید.

    انتخاب بهترین برس برای سشوار کشیدن

    بهترین برس، برسی فلزی بزرگ و گرد است که حجم و حالت را به موهایتان خواهد بخشید. برس های برای سشوار کشیدن مناسب ترین هستند و بهترین شکل را به موهایتان خواهند داد. برای پرداخت نهایی موهای بلند پس از سشوار کشیدن نیز می توانید از برس های پارویی استفاده کنید.

    روش صحیح آبرسانی به مو و پوست سر

    مو یکی از عواملی ا‌ست که برروی زیبایی بسیار تاثیر دارد. داشتن موهایی سالم، تمیز و براق نشان‌دهنده میزان توجه شما نسبت به سلامتی و استایل‌تان است. یکی از مشکلاتی که ممکن است در زمینه مراقبت از مو با آن مواجه شوید، خشکی پوست سر است که عوارض خود را با خارش و شوره بروز می‌دهد.
    شوره و پوسته‌های کف‌سر دغدغه خیلی از افراد است که می‌تواند ناراحت‌کننده، خسته‌کننده و حتی خجالت‌آور باشد. اگر از خشکی پوست سر رنج می‌برید، نگران نباشید! چندین راهکار وجود دارد که می‌توانید برای افزایش رطوبت پوست ‌سر و حفظ سلامت آن انجام دهید. آبرسانی به مو و پوست سر یکی از مهم‌ترین این روش‌ها و اقدامات است که نیاز به آگاهی و رعایت استانداردهای مربوط به آن را دارد. در این مقاله به‌طور کامل به بررسی روش‌های مختلف آبرسانی به مو و پوست سر می‌پردازیم.

    آبرسانی به مو و پوست سر

    خشکی مو معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که پوست سر ما به اندازه کافی روغن طبیعی برای مرطوب‌کردن موها تولید نمی‌کند. برای بسیاری از افراد، این امر ژنتیکی است، اما می‌تواند ناشی از تاثیرات محیطی مانند آلودگی، حالت‌دادن به مو و افزایش سن نیز ایجاد شود. اگر به دنبال نکاتی در مورد نحوه آبرسانی به مو و پوست سر هستید، به نکات زیر توجه کنید.

    واقعیت این است که موی شما با هر جنس، حالت و ضخامتی که باشد، همیشه به آبرسانی به مو و پوست سر نیاز دارید. این به این دلیل است که موهای خشک‌شده می‌تواند باعث مشکلات دیگری مانند شکستن، وزشدن، دو شاخه‌شدن انتهای مو، تغییر رنگ و … شود. بنابراین حفظ سلامت و هیدراته‌بودن مو بسیار مهم است. این نه تنها به‌معنای مرطوب‌کردن سطح مو، بلکه به‌معنای حفظ رطوبت عمیق، تقویت پروتئین و مراقبت جامع از آن است.

    نکات مهم برای آبرسانی به مو و پوست سر

    برای  آبرسانی به مو و پوست سر خود، تنها چیزی که بیشتر از همه به آن نیاز دارید، چند تغییر در رژیم مراقبت از موی شماست. در قدم اول برای مراقبت از سلامت مو، بهتر است کارهایی که مانع از خشکی مو و پوست سر می‌شود را رعایت کرد. اگر می‌خواهید موهایی زیبا و خیره‌کننده داشته باشید بهتر است به نکات پیش‌رو توجه کنید.

    بهتر است توجه به سلامت و زیبایی مو، جز عادات همیشگی شما باشد. آبرسانی به مو و پوست سر بسیار مهم است زیرا در این صورت با مشکل خشکی و شکنندگی مو مواجه نخواهید شد.

    با رعایت نکات زیر از مو خود محافظت کنید.

    • تعداد دفعات حالت‌دادن به موهای خود را محدود کنید و در هنگام انجام این کار از دمای کمتری استفاده کنید. سشوار کشیدن، صاف کردن و فر کردن بیش از حد موها می‌تواند باعث شکننده و خشک‌شدن آن شود.
    • از شامپو و نرم‌کننده مناسب استفاده کنید و از هر چیزی که حاوی سیلیکون و سولفات است خودداری کنید. شامپو و نرم‌کننده‌ای را انتخاب کنید که برای نوع موی شما درنظر گرفته شده است. همچنین از شستن موهای خود با آب داغ خودداری کنید، زیرا روغن و رطوبت طبیعی موهای شما را از بین می‌برد.
    • موهای خود را هر روز نشویید. بهتر است فقط دو یا سه بار در هفته به شست‌وشوی موی خود بپردازید، زیرا هر چه بیشتر موهایتان را بشویید، خشک‌تر می‌شوند.
    • توصیه می‌شود تعداد دفعاتی که موهای خود را رنگ، هایلایت و صاف می‌کنید، محدود باشد، زیرا موهای شما به مرور زمان شکننده و خشک خواهند شد.
    • از موهای خود در برابر عوامل محیطی تاثیرگذار، به ویژه باد و نورخورشید محافظت کنید.
    • مراقب نحوه برس‌زدن و شانه‌کردن موهای خود باشید. همیشه موهای خود را از انتها برس بزنید و هرگز از ریشه به سمت پایین نروید. همچنین هرگز موهای خود را در حالی که خیس هستند برس نزنید، زیرا ممکن است به‌راحتی کنده و یا شکسته شوند.

    عوامل موثر در خشکی مو

    هنگامی که موهای شما رطوبت خود را از دست می‌دهد، خشک و شکننده به‌نظر می‌رسد و برای حالت دادن آن نیز با مشکل روبه‌رو هستید. خشک‌شدن مو، می‌تواند به عوامل مختلفی مانند قرارگرفتن در معرض نورخورشید، حالت‌دادن مو با گرمای زیاد، سیگارکشیدن، استفاده از محصولات شوینده نامناسب و … بستگی داشته باشد، که همگی می‌توانند به موهای شما آسیب جدی برسانند.

    در این حالت آبرسانی به مو و پوست سر، استفاده از محصولات مراقبتی متناسب با ویژگی‌های مو شما و اصلاح عادات روزانه برای ایجاد زیبایی و طراوت در مو شما، بسیار موثر است.

    خشکی مو می‌تواند ناشی از عوامل زیر باشد:

    • کمبود موادمغذی
    • قرارگرفتن بیش‌ازحد در معرض نورخورشید
    • تماس با آب کلردار
    • شست‌وشوی بیش‌ازحد مو
    • استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب
    • استفاده از محصولات زبر و خشن برای حالت‌دادن به مو

    طریقه آبرسانی به مو و پوست سر

    برای آبرسانی به مو و پوست سر علاوه‌بر استفاده از محصولات آبرسان موجود در بازار، می‌توانید از موادطبیعی مختلفی نیز استفاده کنید. برخی از این ترکیبات به شکل حداکثری به هیدراته‌کردن مو شما می‌پردازند.

    علاوه‌بر استفاده از انواع آبرسان‌ها برای رفع خشکی مو، می‌توانید از برخی شامپوهایی که دارای خاصیت چندگانه هستند نیز استفاده کنید. شما می‌توانید هنگام انتخاب شامپوی مناسب با ویژگی‌های مو خود، به قابلیت پاکسازی، رطوبت‌رسانی و حالت‌دهندگی آن نیز توجه کنید و محصولی را تهیه کنید که علاوه بر شست‌وشو به آبرسانی به مو و پوست سر شما نیز کمک می‌کند.

    استفاده از شوینده‌های دارای مرطوب‌کننده قوی، بسیار مناسب است، زیرا سولفات ندارد و موها را مرطوب نگه می‌دارد.

    بهترین آبرسان مو

    با توجه به اهمیت آبرسانی به مو و پوست سر، و با وجود محصولات مختلف با برندهای گوناگون در بازار، بهتر است قبل از انتخاب و تهیه آن، بدانید که کدام محصول برای مو شما مناسب است. زیرا استفاده از موادی که با مو شما سازگار نیست، نه تنها خشکی موهای شما ازبین نمی‌رود، بلکه با موهایی خشک‌تر و شکننده‌تر نیز مواجه خواهید شد.

    برای اطمینان از استفاده از بهترین آبرسان، می‌توانید با مشورت دکتر پوست خود و یا راهنمایی افراد متخصص در این زمینه، مناسب‌ترین گزینه را برای حفظ زیبایی و درخشندگی موهای خود انتخاب کنید.

    بهترین ‌آبرسان طبیعی مو

    شما می‌توانید با استفاده از موادطبیعی و ارگانیک و بدون صرف هزینه زیاد به آبرسانی به مو و پوست سر خود بپردازید. ما برای شما یک پیشنهاد داریم. ابتدا 2 فنجان ماست، 2 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک، 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 1/2 قاشق غذاخوری عسل را به‌خوبی باهم مخلوط کنید.

    وقتی مخلوط شما آماده شد، روی موهای خشک و باز شده بمالید و آن را از ریشه تا نوک مو پوشش دهید. سپس موهای خود را با کلاه مخصوص بپوشانید. اجازه دهید تا مواد بین یک ساعت و نیم تا دو ساعت روی موهای شما بماند تا خوب جذب شود و سپس کاملا با آب ولرم بشویید.

    درمان‌های خانگی برای رفع خشکی مو و آبرسانی به مو و پوست سر

    برای آبرسانی به مو و پوست سر، می‌توانید ماسک ساده عسل و روغن‌نارگیل را امتحان کنید. 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق غذاخوری روغن‌نارگیل را در یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو مخلوط کنید. مواد را در مایکروویو حرارت دهید تا روغن‌ نارگیل به‌خوبی ذوب و ترکیب شود.

    ماسک را روی موهای خود شانه کنید، سپس موهای خود را در کلاه مخصوص قرار دهید. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه صبر کنید، سپس ماسک را با آب گرم و شامپو مناسب بشویید. اگر روغن‌نارگیل ندارید، می‌توانید به‌جای آن از روغن‌زیتون استفاده کنید. همچنین عسل برای مو خشک فوق‌العاده است زیرا به حفظ رطوبت آن کمک می‌کند.

    آبرسانی به پوست سر خشک

    همان‌طور که می‌دانید از مهم‌ترین راه‌های حفظ رطوبت و طراوت مو، آبرسانی به مو و پوست سر است. بعد از انجام آن و برای جلوگیری از پوسته‌پوسته‌شدن پوست‌سر، هر هفته کف سر خود را ماساژ دهید. زیرا ماساژ هفتگی پوست‌سر به حذف سلول‌های مرده پوست کمک، و از بروز بیماری‌هایی مانند شوره‌سر و پسوریازیس جلوگیری می‌کند.

    برای این‌کار توصیه می‌شود از قسمت جلو سر خود شروع و به سمت پشت حرکت کنید، به آرامی پوست را ماساژ دهید و آن را با فشاری محکم و ثابت بلند کنید. همچنین از حرکات دایره‌ای برای ماساژ استفاده کنید. هر بار حدود 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید. این کار مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

    • افزایش جریان خون
    • افزایش امکان تنفس پوست
    • رشد سریع موها
    • افزایش استحکام و زیبایی مو
    • رفع خشکی و شوره پوست سر

    دریافت پروتین و ویتامین برای مو

    همچنین شما باید مطمئن شوید که پروتئین و ویتامین کافی دریافت می‌کنید. گوشت منبع غنی از پروتئین است، اما سایر موادغذایی از جمله تخم‌مرغ، ماست و لوبیا نیز توصیه می‌شود. ویتامین‌های A، B، C، E و K نیز برای مو بسیار مهم هستند و در میوه‌ها، غلات و سبزیجات سبزرنگ و برگ‌دار یافت می‌شوند. علاوه‌بر ویتامین‌ها، مصرف موادغذایی سرشار از بتاکاروتن، اسید‌فولیک، منیزیم و گوگرد به‌اندازه کافی در رژیم غذایی خود حائز اهمیت است

    آبرسانی به مو در خانه

    در کنار مواردی که در قسمت‌های قبلی مقاله به آن اشاره شد، توجه به تغذیه مناسب در کاهش خشکی پوست و مو بسیار موثر است. داشتن یک رژیم غذایی غنی و سرشار از ویتامین‌ها و موادمعدنی، به شما در رسیدن به پوست و مو باطراوت و زیبا کمک می‌کند. شما می‌توانید با خوردن انواع سبزیجات مانند فلفل‌دلمه‌ای، خیار، سیب‌زمینی و سایر سبزیجات، استحکام و درخشندگی موهای خود را به‌دست آورید.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *