آموزش

تعمیر سشوار خانگی – آرایشگاهی – سالنی – دیواری شهر تبریز

تعمیر سشوار خانگی - آرایشگاهی - سالنی - دیواری تبریز

تعمیر سشوار شهر تبریز در برند های مختلف در فروشگاه اینترنتی پوریا کالا

تماس با پشتیبانی به شماره 09219124140

قیمت سشوار اصل

سشوار به وسایل برقی‌ گفته می‌شود که با دمیدن هوای محیط به درون دستگاه و خروج هوای گرم باعث تبخیر شدن آب روی موهای خیس می‌شود. همچنین به کمک سشوار می‌توان در حین خشک کردن مو، آن را حالت داد. در برخی موارد ممکن است در حین استفاده از این دستگاه، بوی سوختگی در سشوار را استشمام کنید که بدون شک در این حالت دستگاه دچار مشکل شده است.

تعمیر سشوار های اصلی

خدمت تعمیر سشوار در پوریا کالا شامل عیب‌یابی و تعمیر سشوار خانگی، حرفه‌ای، چرخشی و حتی سالنی است برای این منظور میتوانید با شماره تلفن

09219124140 تماس حاصل فرماید. این سرویس مخصوص شهر تبریز میباشد.

در مرکز پشتیبانی تعمیر سشوار فروشگاه اینترنتی پوریا کالا کلیه سشوارها تعمیر میشوند فقط سشوارهای تقلبی و چینی قابل تعمیر نمی باشند.

هزینه ارسال سشوار به مرکز تعمیر با مشتری میباشد. تعمیر بندانداز برقی

قبل از تعمیر مبلغ و هزینه تعمیر برای مشتریان ارسال میشود و درصورت تایید از طرف مشتری تعمیر انجام میکگیرد. تعمیر سشوار شهر تبریز

تعمیر سشوار چقدر زمان میبرد؟

تعمیر سشوار چقدر زمان میبرد؟

مرکز پشتیبانی تعمیر فروشگاه پوریا کالا سعی میکند در کوتاهترین زمان سشوار را تعمیر و برای مشتری ارسال نماید.

در بعضی از مواقع که قطعات مربوطه پیدا نمیشود به مدت زمان بیشتری نیاز هست تا تعمیر انجام شود.

در این مرکز سعی میشود از قطعات با کیفیت خوب استفاده شود تا مشتری بتواند به مدت طولانی از سشوار استفاده نماید. نمایندگی فروش سشوار حرفه ای

علت بوی سوختگی در سشوار چیست؟

دلایل مختلفی باعث بروز بوی سوختگی در سشوار می‌شوند که می‌توان پرز گرفتن قطعات و فیلتر سشوار را اصلی‌ترین دلایل آن، نامید.

  • همچنین در برخی موارد داغ شدن بیش از حد سشوار هم می‌تواند علت بوی سوختگی دستگاه در حین کار کردن شود.

راه های برطرف کردن بوی سوختگی در سشوار

برای برطرف کردن بوی سوختگی در سشوار، ابتدا قبل از انجام هرکاری بهتر است علت بوی سوختگی را بیابید و سپس اقدام به رفع آن کنید. برای مثال: در صورتی‌که پس از مدت زمان طولانی کار کردن با سشوار بوی سوختگی از آن خارج شد:

  • باید بدانید که دستگاه بیشتر از حد استاندارد خود کار کرده و بوی سوختگی ناشی از سوختن قطعات داخلی آن است.
  • جهت جلوگیری از بروز این مشکل، باید دستگاه را پس از مدت کوتاهی کارکردن خاموش کنید، البته این مشکل بیشتر در آرایشگاه‌ها رخ می‌دهد، چرا که به صورت مدام از سشوار، استفاده می‌شود.

از دیگر دلایل بوی سوختگی در سشوار، پرز گرفتن قطعات داخلی و همچنین فیلتر سشوار است. اغلب در حین دمیدن هوای محیط به درون سشوار، پرزها و گرد و غبارهای موجود در هوا وارد دستگاه می‌شوند. قیمت محصولات پرومکس

  • در این شرایط با تمیز کردن قطعات داخلی و فیلتر، بدون شک بوی سوختگی هم از بین خواهد رفت. تعمیر سشوار شهر تبریز

تمیز کردن فیلتر سشوار

  • باید پیچ‌های پشت دستگاه را باز کرده و توری یا فیلتر پشت آن را خارج کنید.
  • سپس سایر قطعات مثل پروانه و … را که گرد و غبار گرفته‌اند خارج کنید.
  • در مرحله بعد به کمک یک مسواک و دستمال تمیز گرد و غبارها را از روی قطعات پاک کنید. برای اینکار: آن‌ها را درون آب گرم و مواد شوینده به مدت یک الی دو ساعت قرار دهید و پس از آن به کمک مسواک آن را تمیز شستشو دهید.
  • در مرحله آخر آبکشی کرده و روی یک آبگیر قرار دهید تا آب آن‌ها گرفته شده و خشک شوند.
  • پس از خشک شدن توری یا همان فیلتر، آن را در محل قرار گیری خود روی سشوار نصب کنید و سشوار به حالت اولیه خود ببندید.
  • اکنون سشوار را روشن کنید و از درست کار کردن آن مطمئن شوید.

جهت جلوگیری از ایجاد بوی بد در سشوار، بهتر است هر چند وقت یکبار آن را سرویس کرده و اقدام به تمیز کردن فیلترهای آن کنید.

پرفروش ترین سشوار خانگی

بدنه سشوار

بدنه سشوارها را از فلز یا پلاستیک می سازند. نوع فلزی معمولا از جنسی استیل انتخاب می شود تا علاوه بر استحکام حرارتی بالا، زیبایی ظاهری را نیز به همراه داشته باشد اما در این نوع بدنه سشوار، همواره خطر اتصال بدنه، مصرف کننده را تهدید می کند در سشوارهای دیگر بدنه را از پلاستیک می سازند تا در صورت برخورد سیم فاز با بدنه، مصرف کننده با خطر جدی مواجه نشود.
متأسفانه جنس نامرغوب این نوع از بدنه ها، آن ها را در برابر حرارت بسیار ناپایدار ساخته و پس از مدت محدودی تغییر شکل می یابند.

دسته سشوار

جنس دسته سشوار را از کائوچو یا انواع مشتقات پلاستیک می سازند تا اولاً در برابر اتصال بدنه، مصون باشد و دوماً وزن سشوار از حد معینی تجاوز نکند.
قسمت عمده ای از مدار در داخل دسته سشوار جای داده شده و علاوه بر آن کلیدها نیز در قسمتی از دسته، تعبیه شده اند. برای آن که سشوار از قابلیت حمل بالایی برخوردار باشد، کارخانجاتی مانند «بیم»، دسته سشوار را به گونه ای می سازند تا در صورت لزوم بر روی بدنه تا شود. تعمیر سشوار شهر تبریز

دوشاخه و سیم رابط

دوشاخه و سیم رابط به یکدیگر متصل بوده و دوشاخه پرسی می باشد. نرم سیم کمتر از mm^2 1انتخاب نمی شود تا به راحتی جریان مورد نیاز دستگاه را تأمین کند. اکثر تولید کنندگان سشوار، عایق سیم رابط را ضخیم می سازند تا در برابر ضربات و یا حرارت بدنه دستگاه مقاوم بوده و سریع آسیب نبیند و مصرف کننده را با خطر اتصال بدنه یا برق گرفتگی مواجه نسازد.نمایندگی سشوار پرومکس

موتور سشوار

در سشوار، دو نوع موتور، مورد استفاده قرار می گیرد. اگر موتور از نوع یونیورسال باشد. قطعاً با المنت به صورت موازی بست می شود زیرا ولتاژ مورد نیاز موتور ۲۲۰ ولت یا به عبارتی همان ولتاژ شبکه است. جهت آشنایی بیشتر با این موتورها به مبحث ۱-۱۲-۱ رجوع فرمایید.

از آن جا که موتور یونیورسال وزن سشوار را بالا می برد و از نظر اقتصادی هزینه تولید را افزایش می دهد و نیاز مداوم به سرویس و نگهداری دارد، امروزه به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.
موتورهای ۱۲ ولت که خود به نوعی یونیورسال هستند. متقاضیان بیشتری دارند زیرا هزینه تولید را کاهش داد و قیمت محصول در مقایسه با سشوارهایی که موتور یونیورسال دارند به مراتب کمتر است.
از طرفی سشوار وزن کمتری خواهد داشت و می توان آن را در ابعاد کوچکتر تولید نمود. (شکل ۲-۱) از آن جا که این موتورها با جریان مستقیم کار می کنند مسئله رعایت قطب بندی از اهمیت فراوانی برخودار است. در کنار محل اتصال سیم به یکی از پایه های موتور علامت D دیده می شود. این پایه در واقع جایگاه قطب مثبت خروجی پل دیود و یا دیود پل است. به پایه دوم موتور قطب منفی جریان مستقیم که توسط پل دیود ایجاد می شود، متصل خواهد شد. تعمیر سشوار شهر تبریز

توضیحات تکمیلی موتور سشوار

البته ممکن است با موتور ۱۲ ولتی مواجه شوید که توسط کارخانه سازنده قطب خاصی بر روی هیچ یک از پایه ها درج نشده باشد. غالبا این دسته از موتورها نیازی به رعایت قطب بندی ندارند ولیکن توصیه می شود. توسط آدابتور ابتدا موتور را در جهتی بچرخانید سپس قطب های داد شد به موتور را تغییر دهید (رابط های ادابتور را تعویض نمایید( تا موتور در جهت عکس بچرخد.قیمت سشوار 7250
منظور از این آزمایش دستیابی به باد بیشتر نیست زیرا موتور در هر جهت که بچرخد توسط فن باد تولید می کند. بلکه باید یقین حاصل نمود که موتور برای چرخش در جهت خاصی طراحی نشد است در غیر این صورت اگر موتور در جهت صحیح خود نچرخد جرقه زنی روی کلکتور افزایش یافت و موتور می سوزد.

انجام این آزمایش برای موتورهایی که توسط کارخانه رعایت قطب بندی نشده اند الزامی است. دقت نمایید که به هنگام طراحی سشوار ولتاژ بالای ۱۶ ولت به موتور نرسد زیرا عملکرد آن ها با ولتاژ مذکور مطلوب بوده و به ولتاژ بالای ۱۶ ولت شدیداً حساسند. بهترین جریان کششی توسط موتورهای ۱۲ ولت مستقیم ۲ آمپر است و اگر در مداری قرار داد شوند که بر اثر نازل بودن مقاومت جریانی بیش از ۲ آمپر در آن مدار جاری شود، قطعاً به موتور آسیب می رسد.

تذکر: همان گونه که ذکر شد ولتاژ کاری این موتورها ۱۲ ولت است. بدیهی است، اتصال موتور با المنت باید به صورت سری انجام شود تا چیزی در حدود ۲۰۴ ولت در المنت افت نموده و ۱۶ ولت به پل دیود یا دیود پل برسد. ۱ الى 5 / 1 ولت در دیودها و مابقی ولتاژ در اختیار موتور قرار می گیرد.

کلید سشوار

بدون استثناء می توان گفت در اکثر لوازم خانگی نول مستقیما به مصرف کننده داد شد. فاز از کلید عبور می کند و به مصرف کننده می رسد و به توسط کلید، عملکرد دستگاه کنترل می شود. در سشوار نیز کلید وظیفه مذکور را بر عهده دارد. با عنایت به این اصل کاربرد کلید در سشوارها بسیار متنوع است که به ذکر چند نوع خواهیم پرداخت.

الف) کلید دوحالته

و از این کلید در تمامی سشورهای دیانا استفاده شد است. البته کاربرد این کلید به سشوار مذکور محدود نشده و در مدل های دیگر نیز به کار میرود.

در پشت کلید دوحالته، دو کنتاکت قرار دارد که یکی به فاز ورودی متصل شد و پایه یا کنتاکت دوم، خروجی فاز است. تعمیر سشوار شهر تبریز

ب) کنتاکت سه حالته

در این کلید، یا صفر (حالت خاموش) بین دو وضعیت یک و دو قرار دارد (شکل ۲-۳) و یا حالت های صفر، یک و دو به ترتیب قرار می گیرند (شکل ۲-۴). هر دو نوع عموما در سشوارهای جانسون به کار میرود.

دیود سشوار

دیود در سشوار، دو کاربرد متفاوت دارد. گاهی از اوقات دیود پر آمپر پشت کلید جای داد می شود. تا در صورت باز بودن کنید جریان از دیود عبور نموده و یکسوسازی نیم موج شود. به این ترتیب ولتاژ ورودی کاهش یافت و دستگاه ضعیف کار می کند. با بسته شد کلید دیود از مدار خارج شد و از آن جا که ولتاژ به طور کامل به دستگاه می رسد. عملکرد آن شتاب و قدرت بیشتری خواهد یافت.

المنت یا هیتر سشوار

وظیفه المنت ایجاد گرما در مسیر باد تولید شد (توسط موتور) می باشد. المنت در واقع سیم گرم نیکل و یا گرم آلومینیوم است. که به دور مقوای نسوز پیچید شد.
کاربرد المنت در سشوارها، در واقع مدارات جالب و متنوعی را به وجود می آورد.

ترموستات سشوار

این محصول در واقع یک کلید اتومات حرارتی است و هر گاه حرارت محیط داخلی سشوار از حد معینی تجاوز نماید، توسط این کلید، مدار برای مدتی قطع می شود و پس از کاهش دما، مجددا ترموستات به حالت وصل باز می گردد. ترموستات سشوار متشکل از دو کنتاکت اتصال برق ورودی و خروجی و همچنین یک تیغه حساس است، ترموستات همواره در مسیر نول اصلى مدار قرار می گیرد تا با عملکرد خود، برق دستگاه را قطع نماید. با افزایش حرارت داخل دستگاه تیغه حساس ترموستات انبساط طولی یافت و با جدا شد. از کنتاکت دوم، مانع عبور نول به طرف سایر اجزاء مدار می شود.

کاربرد ترموستات در سشوار هایی که بدنه آن ها از فرآورده های پلاستیکی است ضرورت مضاعفی دارد زیرا بدنه این سشوارها بر اثر گرمای اضافی، سریع تغییر حالت می دهد (انواع سشوارهای دیانا). تعمیر سشوار شهر تبریز

جایگاه ترموستات در مدار سبب میشود. که بروز عیب در این قطعه کل دستگاه را دچار مشکل کند. ترموستات در سشوار قطعه ای قابل تعویض نیست زیرا به بدنه المنت پرچ شد است. در صورت معیوب بودن آن، مجبوريد المنتی را بیابید که مجهز به ترموستات باشد و یا توسط یک قطعه سیم، ترموستات را یکسره نمایید (کنتاکت ورودی را به کنتاکت خروجی متصل سازید). بدین طريق ترموستات از مدار خارج می شود. قیمت سشوار حرفه ای ایتالیا 7878

پروانه -فن

با سوار نمودن یک پروانه سبک بر روی محور موتور، می توان به سادگی باد فراوانی را تولید نمود. تا گرمای تولید شد در المنت را به طرف لوله خروجی سشوار هدایت نمود. در صورت هرزگرد شدن پروانه، حرارت المنت به خارج از سشوار راهی ندارد و اگر دستگاه مجهز به ترموستات نباشد، با خطر جدی مواجه خواهد شد.

گاهاً دید می شود. که خروجی یکی از هادی های مدار و در نتیجه برخورد آن با پروانه فن صدای خشنی را به وجود می آورد. حتّی در مواردی، درگیری مذکور، مانع از حرکت موتور خواهد شد که اجباراً می بایست نسبت به رفع عیب مذکور اقدام نمود.

سایر قطعات سشوار

امروزه، هر سشوار مجهز به انواع شانه، برس و هدایت کننده های حرارت است که به لوله سشوار متصل می شوند. از آن جا که این قطعات با تعمیر و نگهداری دستگاه ارتباط چندانی ندارند. از پرداخت به عملکرد هر کدام صرفنظر می شود.

تعمیر سشوار شهر تبریز wall hair dryer

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *